۱۳۸۷ دی ۱۳, جمعه

یاد و نام پروانه و داریوش فروهر

پیام جبهه ملی ایران (نشریه داخلی)
تهران، 21 آبان ماه 1387

یاد و نام پروانه و داریوش فروهر
و سایر قربانیان قتل های زنجیره ای گرامی باد

اول آذر ماه 1387 مصادف با دهمین سالگرد شهادت پیشگامان فداکار نهضت ملی ایران پروانه و داریوش فروهر و همچنین نویسندگان مردم دوست و آزادیخواه پوینده، مختاری و شریف می باشد. قتل این آزادگان میهن دوست آنچنان فجیع و تکان دهنده و باورنکردنی بود که رئیس جمهوری وقت جمهوری اسلامی آنها را «جنایات نفرت انگیز» نامید. معلوم نیست که آغاز این قتل ها از چه زمان و تعداد آنها چند مورد بوده است. موارد فوق الذکر تنها مواردی است که دقیقاً افشا گردیده و حاکمیت جمهوری اسلامی آنها را به عنوان قتل هایی که توسط برخی عناصر خودسر وزارت اطلاعات صورت گرفته پذیرفته است.
به دنبال برملا شدن این جنایات نفرت انگیز ظاهراً چند تن از مأموران وزارت اطلاعات بازداشت شدند و عامل اصلی آن قتل ها به نام سعید امامی یا سعید اسلامی معرفی گردید که وی نیز به صورت خودکشی در زندان از میان برداشته شد و راز این جنایات و آمران و عاملان واقعی آنها هیچگاه معرفی نشدند و تنها چند مأمور اجرایی دون پایه مدت کوتاهی را در زندان به سر برده و بعد آزاد شدند. از نظر ملت ایران پرونده معروف به قتل های زنجیره ای هیچگاه بسته نشده و این ملت قتل مظلومانه هموطنان شرافتمند خود را همواره چون بغضی فروخفته در گلو احساس می کند و یاد و نام قربانیان آن جنایات را هرگز فراموش نخواهد کرد و این سئوال همچنان باقی است که آیا سزاوار است که حاکمیتی که اولین وظیفه اش حفظ امنیت و جان و مال و ناموس شهروندان و افراد ملت است خود مرتکب قتل پنهانی و سازمان یافته مخالفین سیاسی خود به آن صورت فجیع بشود؟

در گذشت روانشاد بانو نصیبه فروحی - یحیی زاده مادر دوست و همرزم گرامی، آقای موسی یحیی زاده را صمیمانه به ایشان تسلیت می گوییم.
هیأت اجرایی جبهه ملی خارج از کشور
***
در گذشت روانشاد همشیرة گرامیِ آقای دکتر حسین موسویان عضو هیأت اجرایی جبهه ملی را به ایشان و بازماندگان صمیمانه تسلیت می گوییم.
هیأت اجرایی جبهه ملی خارج از کشور
يكم آذر ياد آور جنايتي فجيع
هم ميهنان
يكم آذر سالروز جنايتي فجيع در خاطره مردمان خوب كشورمان است، و امروز ده سال از آن روز سياه مي گذرد روزي كه داريوش و پروانه فروهر رهبران حزب ملت ايران و دو نويسنده فرهيخته، محمد مختاري و محمد جعفر پوينده به شهادت رسيدند.

حزب ملت ايران
يكم آذر ماه سال هفتاد و هفت رايكي از روزهاي دردناك تاريخ اين سرزمين دانسته و سوگ همگاني اعلام مي دارد. و بدين سبب از تمامي هم ميهنان در هر گوشه گيتي و سازمانهاي مدافع حقوق انساني در ايران و ديگر كشورهاي جهان مي خواهد با پاسداشت اين روز بهر شيوه ممكن و بدور از خشونت فرياد اعتراض خود را بر ضد استبداد و خود كامگي به گوش جهانيان برسانند و خشونت و عمليات تروريستي را اعم از دولتي و غير دولتي محكوم سازند.

درود بر شهيدان راه آزادي و استقلال ايران زمين درود بر جانباختگان و قربانيان قتل هاي سياسي
در ايران
بر قرار باد همبستگي مردم مبارز و آزاديخواه

دبير خانه حزب ملت ايران، تهران، ۱۲ آبان 1387
dc

هیچ نظری موجود نیست: