۱۳۸۷ دی ۱۳, جمعه

نشريه برونمرزی جبهــــه مـلـــــــی

شماره 49 ، سال پنجم – آبان ماه 1387 برابر با نوامبر 2008
نشريه برونمرزی
جبهــــه مـلـــــــی
ارگان نيروهای ملی ايران
ســر مقــالــه

هوشنگ کردستانی

فراسوی واقعیت

ضرب المثلی معروف می گوید: «آنان که حقیقت را بیان می کنند انسانهای شجاعی هستند».
در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا، اُباما بر رقیبان خود چیره گردید و به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا برگزیده شد. «باراک اُباما» آمریکایی سیاه پوستی است که پدری کنیایی و برادر و خواهری اندونزیایی و کنیایی دارد. پیشینه سیاسی او تنها سه سال سناتوری در سنای آمریکاست.
رسانه های خبری آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر، پس از پیروزی او، ویژگی های زیادی برای او برشمردند. گفته شد، او در سایه استعداد، پشتکار و شهامتی که داراست موفق شد نخست رقیب قدرتمند و صاحب نامی چون هیلاری کلینتون را در صحنه شطرنج حزب دمکرات «مات» نماید و سپس با اختلاف فاحش بر «مک کین» نامزد حزب جمهوریخواه چیره گردد و نیز قدرت بیان و استعداد او در سخنوری و تأثیر آن بر مردم، خاطره نطق های «آبراهام لینکلن» رئیس جمهور مشهور آمریکا که طرفدار لغو برده داری بود و «مارتین لوترکینگ» رهبر فقید سیاه پوستان این کشور را در اذهان زنده می کرد.
رئیس جمهوری است که نه تنها بحران مالی و اقتصادی و کنونی آمریکا، بلکه بحران مالی جهانی را پایان خواهد بخشید و سیاست خارجی دیگری، خلاف هشت سال گذشته، برای ایالات متحده آمریکا در پیش خواهد گرفت.
آنچه به آنها اشاره رفت، «واقعیت» های موجود است ولی الزاماً همة «حقیقت» نیست.
با توجه به ناکارایی دولت جمهوری خواه در جلوگیری از بحران مالی و اقتصادی داخلی و نیز ناتوانی و شکست سیاست خارجی، معماران و طراحان سیاست آمریکا، سرانجام متوجه شدند که سیاست خارجی یکه تازانة دولت جمهوری خواه که طرح ها و برنامه های از پیش تنظیم شـده
بقیه در ص 5
پاینده ایران
ای آفریدگار پاک، ترا پرستش می کنم و از تو یاری می جویم

16 آذر
روز دانشجو گرامی باد

هم میهنان:
حماسۀ شانزدهم آذرماه 1332 پیام آور ایستادگی خونین نگهبانان روشنائی در برابر یورش وحشیانۀ قراولان تاریکی است که می­توان از آن به عنوان درخشانترین جلوه­های ستیز با سلطه گری که فصلی نو در جنبش دانشجوئی ایران پدید آورد، نام برد.
دانشجویان و جوانان گرامی: جوانان آرمان خواه رهروان مصدق بزرگ پنجاه و پنج سال پیش در چنین روزی که از شبیخون دشمن خشمگین بودند، سینه سپر گلوله­های کودتاگران کردند و خون جوشان سه دانشجوی دانشکده فنی، مصطفی بزرگ نیا، مهدی شریعت رضوی و احمد قندچی درخت تناور جنبش ملی ایران را آبیاری کرد.
بقیه در ص 7
در ايـن شمـاره مـی خـوانيـد:

— فراسوی واقعیت هوشنگ کردستانی
— 16 آذر روز دانشجو گرامی باد
دبیرخانه حزب ملت ایران
— یاد و نام پروانه و داریوش فروهر ...
پیام جبهه ملی ایران (نشریه داخلی)
— یکم آذر یادآور جنایتی فجیع
دبیرخانه حزب ملت ایران
— نقدی بر کتاب «همه مردان شاه» ایرج حدیدی
— جهانی شدن (بخش پایانی) جهانگیر لقائی — دانشجویان آزادیخواه این شایسته ترین فرزندان ...
پیام جبهه ملی ایران (نشریه داخلی)
— خبرهای داخلی و ورزشی
— سخنی با رسول خادم قهرمان نام آور کُشتی
— درود به کوروش سروده ای از ادیب برومند

هیچ نظری موجود نیست: