۱۳۸۷ دی ۱۳, جمعه

یورش به خوابگاه دانشجویان زاهدان

خبرهای داخلی

یورش به خوابگاه دانشجویان زاهدان
در پی یورش مردان مسلح به سالن ورزشی دانشگاه سیستان و بلوچستان که منجر به زخمی شدن چند تن از دانشجویان گردید، دانشجویان این دانشگاه در یک گردهم آیی به عدم کارآیی مسئولان دانشگاه و عدم کنترل نگهبانی اعتراض نمودند.

نامه دانشجویان به رئیس دانشگاه علامه طباطبائی
چهار تن از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی به دلیل آزادیخواهی به ناحق از تحصیل محروم گردیده اند، در نامه خود به رئیس این دانشگاه تأکید کردند که با تمام فشارها و بگیر و ببندهایی که نسبت به دانشجویان اِعمال می شود، هرگز در دفاع از حق خود باز نخواهند ایستاد.

پانزده سال زندان برای یک دانشجو
یاسر گلی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی – بخوانید اسلامی- و وابستگی به یکی از سازمانها کُرد به پانزده سال زندان محکوم گردید.

دستگیری شرکت کنندگان در مراسم
بزرگداشت ستارخان
مراسم یادبودی که طبق روال همه ساله بر مزار سردار مشروطیت در شهر ری برگزار می شود، با هجوم عوامل امنیتی نظام بر هم خورد و شماری از شرکت کنندگان بازداشت شدند.

بازداشت بهایی ها ادامه دارد
با وجود آنکه هنوز تنی چند سران جامعه بهایی و بسیاری از جوانان پیرو این آئین مذهبی در بازداشت بسر می برند، موج تازه ای در روزهای اخیر علیه آنان آغاز شده و از وضعیت آنها خبری در دست نیست.
خبرهای ورزشی

بدرود هادی ساعی از ورزش
پرافتخارترین پهلوان المپیک ایران که دارنده بیشترین نشان های بازیهای المپیک برای ایران بود، با ورزش بدرود گفت.
هادی ساعی با پیروزی در بازیهای المپیک پکن تنها نشان طلای کاراته ورزش ایران را بدست آورد. او که نشان طلای المپیک آتن و نشان برنز المپیک سیدنی را هم در اختیار دراد، در سیزده سال گذشته بعنوان نماینده ایران در مسابقه های آسیایی و جهانی در رشته تکواندو حضور داشته و دارنده نشان طلای آسیا و جهان این رشته می باشد.
هادی ساعی به رویهم بیست نشان در مسابقه های آسیایی و جهانی کسب کرده است. از جمله، نشان های طلای مسابقه جهانی سالهای 1998، 2001 و 2002.
کناره گیری این پرافتخارترین قهرمان المپیک ایران که شاید می توانست سومین نشان طلای المپیک را نیز در مسابقه های لندن بدست آورد، جامعه ورزشی ایران را به یاد عدم شرکت حسین رضازاده در المپیک پکن می اندازد و این پرسش مطرح می شود که آیا مقامهای ورزشی جمهوری اسلامی او را نیز همچون رضازاده به دستور پزشکان! از شرکت در بازیهای المپیک لند محروم نمی کردند؟

ایران سه جایزه کنفدرانسیون فوتسال آسیا را بخود اختصاص داد
تیم فوتسال ایران جایزه بهترین فوتسال آسیا را به دست آورد و وحید شمسایی کاپیتان تیم به عنوان بهترین بازیکن فوتسال آسیا معرفی شد. سال گذشته نیز هم تیم ایران و هم وحید شمسایی این جایزه ها را بدست آورده بودند.
جایزه سوم نیز به سبب پیروزی های تیم فوتسال جوانان ایران به این فدراسیون تعلق گرفت

هیچ نظری موجود نیست: