۱۳۹۰ خرداد ۲۲, یکشنبه

هدی صابر در گذشت در اثر فشار ناشی از اعتصاب غذا


 هدی صابر نویسنده و فعال ملی مذهبی که در اعتراض به شهادت هاله سحابی اعتصاب غذا کرده بود، بدنبال انتقال به بیمارستان در گذشت.
  
ب وی روز جمعه به دليل عارضه قلبي از زندان اوين به بيمارستان مدرس منتقل شد و ديروز رگ‌هاي مسدود شده قلبش توسط پزشكان گشوده شده،  اما سنگيني آسيب‌هاي قلبي ناشي از اعتصاب غذا چنان بود که وی نتوانست ادامه حیات دهد.
 تحول سبز در این مورد از سهل انگاری مسئولان خبر داد و نوشت:  پزشکان بیمارستان مدرس علت عدم نجات وی را سهل انگاری مقامات زندان در انتقال به موقع به بیمارستان ذکر نموده و عنوان داشته اند که در صورتیکه انتقال ایشان در اسرع وقت صورت میگرفت و ایشان تحت مراقبت های ویژه قرار میگرفتند نجات وی از مرگ حتمی بوده است.
گفتنی است هدی صابر به همراه خسرو امیرثانی از اعضای شورای فعالان ملی-مذهبی در پی شهادت مظلومانه هاله سحابی، در بیانیه ای اعلام کرده بودند که در اعتراض به «فاجعه»ی شهادت هاله سحابی از 12 خردادماه 1390 دست به «اعتصاب غذای تر» می زنند.


جمعی از فعالان سیاسی از آنان خواسته بودند تا به اعتصاب غذای خود را پایان دهند.

هدی صابر سال گذشته از محل کارش ربوده و بدون هیچ حکمی به اوین منتقل شد.
وی فروردین ماه برای مدت کوتاهی به مرخصی آمد و پس از آن در بند 350 زندان اوین بود.

فریده جمشیدی همسر هدی صابر در خصوص پیگیری هایش در مورد پرونده این فعال سیاسی به جرس گفته بوده: : " متاسفانه هیچ مرجعی برای رسیدگی به خواست های آقای صابر و ما نیست و تاکنون پیگیری های ما بی پاسخ مانده است و هیچ رسیدگی به این وضعیت نمی شود. من خواهان این هستم که هر چه سریعتر آقای صابر را آزاد کنند و آزادی بی قید و شرط ایشان را می خواهم به علت اینکه بی دلیل و بدون حکم در زندان هستند."

هدی صابر پیش از این، در نامه ای خطاب به مهندس عزت الله سحابی و دکتر ناصر کاتوزیان با تاکید بر اینکه "قضا" قوه ندارد؛ نه مرجعی برای رجوع مانده و نه متنی برای استناد، بیان داشته است: "در این شرایط من نیز به مانند بسیاری از هم‌بندیان در 350محبوسم. هم‌بندیانی که برخی از آنان همچون اعضای حزب مشارکت، کارگزاران، نهضت آزادی، جنبش مسلمانان مبارز، و جریان‌های دانشجویی چون تحکیم و ادوار تحکیم، گروگان تشکیلاتی محسوب می‌شویم.در همین حال، تعدادی از هم‌بندیان به اتهام محاربه و تنی چند به اتهام‌های دیگر، زیر حکم اعدام‌اند. جای توجه است که یکی از رؤسای شعبه مسئول صدور احکام در دادگاه انقلاب به برخی از هم‌بندیان تصریح کرده است که 80 درصد زندانیان بند 350 "بی خودی" در زندان هستند."

جرس درگذشت مظلومانه این فعال سیاسی را به خانواده و ملت ایران تسلیت می گوید.

گفته می شود مسئولان زندان از تحویل پیکر هدی صابر به خانواده خودداری کرده اند. 

هیچ نظری موجود نیست: