۱۳۸۹ اسفند ۱, یکشنبه

آخرین خبرها و رویدادهای اول اسفند در ایران، لحظه به لحظه


◄ توئیتر:  درمهاباد؛ جمعیت زیادی میدان استقلال و مناطق حوالی شهر مهاباد را در ختیار گرفته و نیروهای نظامی عملا کنترل را از دست داده اند./ در تهران؛ از میدان ولیعصر صدای آمبولانس و شعار مرگ بر دیکتاتور به گوش می رسد. در ضمن نیروهای امنیتی کاملا این میدان را بسته اند./ سرکرده انتطامی تهران شخصا در چهار راه ولیعصر حضور دارد.
20:15◄ خبر می رسد که فائزه هاشمی ساعاتی پس از بازداشت آزاد شد.
20:05◄ گسترش تظاهرات با تاریک شدن هوا؛ وب سایت «کلمه» نزدیک به میر حسین موسوی، خبر می دهد که تجمع های غیر متمرکز مردم تهران با تاریکی هوا رو به گسترش است و لحظه به لحظه بر حضور مردم در برخی از نقاط تهران از جمله خیایان ولی عصر، چهار راه پاک وی، میرداماد و میدان هفت تیر در حال افزایش است. براساس گزارش های رسیده به کلمه، در خیابان میرداماد میان مردم و نیروهای انتظامی و لباس‌شخصی درگیری هایی اتفاق افتاده است. در میدان هفت تیز نیز درگیری  میان مردم و پلیس ضد شورش گزارش شده است. گفته می شود که گروههایی از مردم نیز در حال حرکت به سوی ساختمان صدا و سیما در خیابان ولی عصر هستند.
20:02◄ بی بی سی به نقل از یک شاهد عینی از تهران، از مشاهده "خودروهای نفربری" خبر می دهد  که پیش تر در سطح شهر دیده نشده بود.
19:39◄ «مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران» خبر می دهند که در بوکان اعتصابی گسترده شکل گرفته تا جایی که بیش از 80 درصد مغازه های این شهر در روز یکشنبه به طور کامل تعطیل شدند. از سویی فضای شهر بوکان نیز به شدت امنیتی گزارش شده است.
19:34◄ توئیتر: در چهار راه ولیعصر ماموران به سمت معترضان تیراندازی کرده اند/ در میدان ولیعصر درگیری ها ادامه دارد و معترضین در حا شعار دادن هستند.
19:29◄ فیلم؛ صدای یک شهروند درفیلم: "درخیابان بمانید تا این آخوندها بروند" :
19:25◄ تشدید درگیریها در مهاباد؛ توئیتر: در مهاباد یک خودروی سپاه بە آتش کشیدە شد/ شهرهای سنندج و مهاباد بسیار متشنج است / نیروهای نظامی برای بدست گرفتن کنترل اوضاع شهر مهاباد، به صورت مستقیم به سمت تظاهرات کنندگان آتش گشودند / درگیریها میان مردم و نیروهای انتظامی در مهاباد ادامه دارد.
19:20◄ فیلم؛ ویدئویی دیگر از ناآرامیهای امروز شیراز:
19:16◄ فائزه هاشمی بازداشت شد؛ خبرگزاری دولتی ایرانا نوشت: " فائزه هاشمی (دختر هاشمی رفسنجانی) در حالی كه قصد داشت با اظهارات تند و سر دادن شعارهای تحريك آميز، ناآرامی ايجاد كند، در خيابان ولی عصربالاتر از تقاطع فاطمی، از سوی نيروهای انتظامی و امنيتی شناسايی و بازداشت شد."
19:10◄ منابع متعدد خبری، کشته شدن یکی از معترضین در میدان هفت تیر را تأیید می کنند.
18:55◄ فیلم؛ گوشمالی دادن اوباش موتورسوار توسط مردم:
18:55◄ تعداد آمبولانسها در تهران به اندازه‌ی تعداد تاکسی ها شده است؛ رادیو کوچه خبر می دهد که تعداد تظاهرکنندگان به طرز عجیبی رو به افزایش است و قابل قیاس با 25 بهمن نیست. نیروهای امنیتی به تعداد زیاد در خیابان آزادی حد فاصل دانشگاه شریف تا میدان آزادی حضور دارند. به علت تیراندازی و زخمیها آمبولانس در خیابان به اندازه تاکسی وجود دارد.
18:47◄ بک شاهد عینی در تماس با بی بی سی می گوید: "جمعیت معترضان در خیابان ولی‌عصر و خیابان میرداماد در حال افزایش است و این برای نخستین بار است که مردم تلاش می‌کنند خود را به ساختمان تلویزیون ایران نزدیک کنند."
18:44◄ حضور گسترده اما غیر متمرکز مردم در تمام نقاط تهران و سر در گمی نیروهای نظامی و انتظامی؛ وب سایت کلمه نزدیک به میرحسین موسوی خبر می دهد که حضور گسترده اما غیر متمرکز مردم در تمام نقاط تهران موجب سر در گمی نیروهای نطامی، امنیتی و انتظامی شده است.هزاران نیروی یگان ویژه همچنان در سطح شهر تهران حضور دارند. گزارش خبرنگاران کلمه از خیابان های پارک وی، میرداماد ، میدان ولی عصر و بلوار کشاورز حاکی است که در این مناطق درگیری هایی میان مردم و نیروهای گارد ویژه روی داده است و نیروهای پلیس به طرف مردم گاز اشک آور شلیک کرده اند. حضور گسترده اما غیر متمرکز مردم نیز در خیابان ها و میدان های شهر تهران همچنان ادامه دارد.
18:40◄ فیلم؛ تجمع نیروهای سرکوبگر در خیابانهای مشهد:
18:22◄ سایت کلمه نزدیک به میرحسین موسوی خبر میدهد که تعداد نیروهای لباس شخصی، بسیج، پلیس و یگان های گارد ضد شورش در خیابان های تهران خیلی زیادتر از دوشنبه ۲۵ بهمن برآورد می شود. به گزارش خبرنگاران کلمه، به عنوان مثال چند صد نیروی امنیتی و انتظامی در میدان و خیابان فاطمی شانه به شانه هم ایستاده اند و از هرگونه تجمع مردم جلوگیری می کنند.سمت شمالی میدان فاطمی کاملا در دست پلیس و سمت جنوبی خیابان در تسلط کامل لباس شخصی هاست. خبرنگاران کلمه،فضای امروز شهر تهران را با سی خرداد ۸۸، مقایسه می کنند که از نوجوان تا پیرمرد در میان نیروهای سرکوبگر هست. امروز همچینین نیروهای تازه ای از سپاه پاسداران با لباس فرم های جدید که پیش از این مشاهده نشده بودند، نیز در خیابان های تهران حضور دارند. نیروهای امنیتی و انتظامی به صورت بی هدف، مدام در حال رفت و آمد در میان مردم هستند و گاه در خیابان ولیعصر و محدوده های خیابان مطهری تا میدان ولیعصر ، خیابان جمهوری و چهارراه ولیعصر کارت شناسایی مردم را در پیاده رو ها چک می کنند. آخرین گزارش های خبرنگاران کلمه حاکی است که تجمع های غیر متمرکز مردم در انقلاب و به سمت جمالزاده ادامه دارد.
18:18◄ سامانه اینترنتی دانشجو آنلاین خبر می دهد که  دانشجویان شهر كرد و نجف آباد در حال حركت به سمت دروازه شیراز در اصفهان هستند و دانشجویان دانشگاه اصفهان هم ساعت 15 به آنها میی پیوندند / دروازه شیراز بسیار شلوغ است و هر جا را نگاه می كنی مردم هستند و از مسیرهای مختلف به  سمت دروازه شیراز آمده اند/  نیروهای سركوبگر ،موبایلهای مردم  را می گیرند و در رودخانه می اندازند/ اصفهان-مردم درحال تهاجم به نیروهای انتظامی هستند و شعار میدهند: "مرگ برخامنه ای، مرگ بر دیكتاتور، سیدعلی پوشكی - مردم میان موشكی!" / اعتصاب گسترده در سطح مهاباد- مردم در خیابانهای اصلی شهر مغازه ها را تعطیل كرده اند. در میدان اصلی شهر در ساعت حوالی 15 درگیری در بین جوانان و نیروی انتظامی رخ داد.
18:10◄ یک شاهد عینی در برابر سفارت رژیم اسلامی در اتریش در تماس با تلویزیون پارس می گوید که مخالفان ایرانی در یک عمل ابتکاری، یک وانت «پهن»  در برابر سفارت رژیم  جمهوری اسلامی در شهر «وین»  تخلیه کرده اند. در حال حاضر کارکنان سفارت با بیل و جارو مشغول جمع آوری پِهِن ها از مقابل سفارت هستند.
18:05◄ به گزارش شاهدان عینی از تهران، یک نفر در میدان هفت تیر بر اثر شلیک گلوله کشته شده است. تأیید این خبر هنوز ممکن نیست و اخبار تکمیلی متعاقباً به اطلاع خواهد رسید.
17:53◄ فیلم؛ شیراز، اول اسفند:
17:50◄ ویدئوی جدید از تهران:
17:45◄ شلیک گاز اشک آور و تیرهوایی در اطراف صدا و سیما؛ به گزارش «مجموعه فعالان حقئق بشر در ایران» در حوالی ساختمان "صدا و سیما" درگیری شدیدی ایجاد شده است. در حوالی ساختمان صدا و سیما بین مردم معترض و نیروهای امنیتی درگیری شدیدی ایجاد شده و نیروهای امنیتی با شلیک گاز اشک آور و تیر هوایی سعی در متفرق کردن مردم دارند. شایان ذکر است که کماکان فضا در میادین اصلی شهر تهران به شدت امنیتی است و هزاران تن از ماموران امنیتی با استقرارشان در خیابان ها، از شکل گیری تجمعات ممانعت به عمل می آورند.
17:40◄ اعتراضات در تبریز؛ یک شاهد عینی از تبریز در تماس با تلویزیون پارس خبر داد که مردم از «آبرسان» به سوی «میدان ساعت» در حال حرکت هستند و شعارهای ضد دولتی سر می دند.
17:34◄ درگیری های شدید در رشت؛ فیس بوک 25 بهمن خبر می دهد که این تظاهرات یکی از کم سابقه ترین اعتراضات بعد از انقلاب در رشت بوده است.
17:30◄ شعار جدید مردم در خیابانها:  اسفند دونه دونه، سید علی سرنگونه
17:25◄ سامانه اینترنتی جرس از قطع خطوط تلفن همراه در مرکز شهر خبر می دهد  و گزارش می دهد که امکان ارتباط تلفنی معترضان وجود ندارد. به گزاش جرس، طبق اخبار رسیده از تهران حاکی است که سرعت اینترنت‌ نیز در کل شهر به شکل چشمگیری کاهش یافته است.از سوی دیگر رادیو زمانه به نقل از یک شاهد عینی از قطع کامل اینترنت در خیابان انقلاب تهران خبر داد.
17:18◄ اعتراضات گسترده مردمی در شیراز؛ سحام نیوز خبر می دهد که مردم شیراز از ساعتی پیش با حضور گسترده در برخی از خیابانهای مرکزی این شهر از جمله خیابان “ملاصدرا” هفتمین روز شهادت دوتن از همراهان جنبش سبز را در حوادث 25 بهمن گرامی داشتند. بنا به گزارشات مردمی این تجمعات با واکنش نیروهای گارد ضد شورش مواجه شد و نیروهای نظامی تلاش کردند تا با باتوم و ارعاب خیابانها را از مردم معترض خالی کنند. از شهرهای اصفهان و برخی از شهرهای کرد نشین همچون مریوان و مهاباد نیز خبرهایی از اعتراضات مردمی منتشر شده است.
17:12◄ گزارش «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»:  دامنۀ اعتراضات و گستردگی آن به سایر نقاط شهر تهران کشیده شده است.اعتراضات گسترده مردم تهران و بخصوص جوانان تمامی میادین و خیابانها را در بر گرفته است. در حال حاضر حضور گسترده مردم و اعتراضات آنها از میدان آزادی تا انقلاب و از انقلاب تا فلسطین و میدان ولی عصر و همچین میدان 7 تیر ،میدان امام حسین و آریاشهر ادامه دارد و هر لحظه بر حجم و گستردگی آن افزوده می شود.مردم در چهار راه ولی عصر و فلسطین اقدام به سر دادن شعارهای مانند مرگ بر خامنه ای و مرگ بر دیکتاتورنمودند .نیروهای سرکوبگر ولی فقیه علی خامنه ای بصورت گسترده در نقاط مختلف تهران و بخصوص در مناطق مرگزی آن حضور دارند. نیروهای سرکوبگر با ماشینهای شیشه دودی ، موتور سوار و پیاده در میادین و خیابانها چیده شده اند. ترس و وحشت در چهرۀ آنها عیان است و از هر واکنشی عاجز هستند. در یک اقدام دیگر بازجویهای وزارت اطلاعات از اوین و زندان گوهردشت کرج و حتی شهرستانها به تهران آورده شده اند. بعضی از آنها در نقش فرماندهی نیروهای سرکوبگر عمل می کنند و بعضی از آنها با پوشش شبیه جوانان معترض در میان آنها به عنوان اعتراض کننده حضور دارند و هدایت نیروهای سرکوبگر را به عهده دارند. این جنایتکاران به سادگی قابل شناسایی هستند به خاطر نوع برخورد و رفتارشان در حرکتهای اعتراض می باشد.
17:10◄ سحام نیوز خبر می دهد که در حوالی میدان ونک و پارک ملت از دقایقی پیش شاهد انبوه جمعیت معترض است و از سوی دیگر لباس شخصی های موتور سوار نیز در اطراف میدان ونک مشغول مانور دادن و سردادن شعارهایی چون “ماشا الله حزب الله ” هستند.
17:09◄ افزایش تنش در اصفهان؛ به گزارش جرس، جمعیت مردم معترض در میدان انقلاب اصفهان از ساعتی پیش رو به افزایش است. بسیاری از معترضان که از اصفهان و شهرهای اطراف در این میدان جمع شده‌اند در گروه‌های چند ده نفری جمع شده و به طور پراکنده شعار می‌دهند. علاوه بر این گفته می‌شود در دروازه شیراز این شهر، جمعی بسیجی مستقر شده‌اند و در خیابان نظر شرقی عده‌ای موتور سواران لباس شخصی با در دست گرفتن پرچم جمهوری اسلامی در ورودی خیابان ایستاده‌اند.
17:06◄ ندای سبز آزادی خبر می دهد که نیروهای امنیتی بیش از گذشته حضورشان به چشم میخورد. به گزارش شاهدان عینی نیروهای گارد ویژه و لباس شخصی با حرکت های وحشیانه خودشان با موتور در معابر پیاده در حوالی میدان ولیعصر فضارا بسیار ملتهب و به تنش کشیده اند. این گزارش از پرتاب گاز اشک آور و حمله مامورین به عابرین پیاده حکایت میکند.
17:01◄ شاهد عینی از رشت به گروه فیس بوک 25 بهمن : خيابان شهيد مطهرى رشت، لباس شخصى ها افتادن به جون مردم و با چوب و چماق و كابل و زنجير دارن كتكشون مى‌زنن! همه رو مى‌زنن!!! به وحشيانه‌ترين شكل ممكن! تا به حال به چشم خودم چنين صحنه‌هاى فجيعى رو نديده بودم!
17:00◄ توئیتر: شهر های کردستان بخصوص سنندج و مهاباد بسیار متشنج است بر اساس مشاهدات در شهر مهاباد، مردم در میدن استقلال جمع شده و با نیروهای بسیج در گیر شده و یک خودروی متعلق به سپاه به آتش کشیده شده است / در تهران؛  یک شاهد عینی می گوید که نیروهای امنیتی مراکز تجازی حدفاصل میدان و چهار راه ولی عصر را تعطیل کرده اند.
16:55◄ اولین ویدئوی امروز؛ رژه موتور سواران به سمت ولیعصر:
16:42◄ تهران در دود و آتش؛ خبرهای رسیده از تهران حکایت از کنترل کامل میدان ولیعصر به دست مردم دارد. درگیریها میان تظاهر کنندگان و نیروهای سرکوبگر به شدت ادامه دارد و لباس شخصی ها مجبور به عقب نشینی در برابر مردم گردیده اند. تا کنون چندین نفر زخمی شده اند اما هنوز آمار دقیقی از مجروحین و کشته شدگان احتمالی در دست نیست. در خبری دیگر، به دست گرفتن کنترل خیابانهای فرعی منتهی به خیابان آزادی به دست مردم گزارش شده است. در خبر دیگری که هنوز تایید آن ممکن نیست، گزارش شده که نیروهای سرکوبگر به سوی مردم آتش گشوده اند.
16:38◄ افزایش جمعیت معترضان در میدان انقلاب اصفهان؛  جرس: جمعیت مردم معترض در میدان انقلاب اصفهان از ساعتی پیش رو به افزایش است. بنا به اخبار رسیده به جرس، بسیاری از معترضان که از اصفهان و شهرهای اطراف در این میدان جمع شده‌اند در گروه‌های چند ده نفری جمع شده و به طور پراکنده شعار می‌دهند. علاوه بر این گفته می‌شود در دروازه شیراز این شهر، جمعی بسیجی مستقر شده‌اند و در خیابان نظر شرقی عده‌ای موتور سواران لباس شخصی با در دست گرفتن پرچم جمهوری اسلامی در ورودی خیابان ایستاده‌اند. گروه‌های یگان ویژه نیز در میدان انقلاب و اطراف آن مستقر شده‌اند اما هنوز گزارشی مبنی بر درگیر شدن آنان با مردم نرسیده است.
16:25◄ میدان ولیعصر در دست مردم؛ جرس به نقل از گزارش شاهدان عینی خبر می دهد تجمعات اول اسفند ماه که جهت بزرگداشت شهدای ٢۵ بهمن قرار بود در تهران و چندین شهر دیگر کشور برگزار شود، ساعاتی پیش در جو امنیتی – پلیسی حاکم بر مناطق مرکزی و اصلی شهر، آغاز شد، اما بعد از اولین موج درگیری ها، میدان ولی عصر به دست مردم و حامیان جنبش افتاده است. به گزارش شاهدان عینی و منابع خبری، نیروهای گارد ضد شورش در برخی میادین پایتخت حضور چشمگیر یافته اند و محورهای انقلاب – ولی عصر، ولی عصر شمالی (حوالی جام جم و همچنین میدان ولی عصر)، میدان هفتم تیر و همچنین خیابان سهروردی، تجمعاتی شکل گرفته و مردم شروع به شعار دادن و فریاد الله اکبر کرده اند. بر اساس این گزارش ها نیروهای نظامی و گارد ضد شورش با دهها دستگاه موتور سیکلت میدان ولی عصر را بسته اند و در تجمع حوالی جام جم (صدا و سیما) فریادهای مرگ بر دیکتاتور و الله اکبر توسط حامیان جنبش سر داده می شود. یکی از شاهدان عینی به جرس گفته است که "میدان ولیعصر شدیدا شلوغ شده و یگان های ضد شورش به سمت جمعیت لحظاتی پیش گاز اشک آور شلیک کرده اند و جنگ و گریز خیابانی به سمت بلوار کشاورز و خیابان کریمخان شکل گرفته است."
16:15◄ توئیتر: گزارش تظاهرات از شهر مهاباد: جوانان در میدان استقلال مهاباد آتش روشن کرده اند و لحظه به لحظه بر تجمع کنندگان افزوده میشود.
16:08◄ ندای سبز آزادی خبر می دهد حضور مردم در مسیر میدان هفت تیر به سمت میدان ولیعصر بسیار چشمگیر میباشد و تجمع مردم به صورت پراکنده شکل گرفته است، بنا به گزارش شاهدان عینی شعارهایی  از سوی مردم در مخالفت با حکومت نیز به گوش میرسد.
16:05◄ گزارشات تایید نشده از تهران حاکی از درگیری میان معترضین و نیروهای سرکوبگر است. صدای آمبولانس و تیراندازی در تهران شنیده شده است. مردم علیه رژیم شعار می دهند.
15:55◄ ندای سبز آزادی: آخرین اخبار رسیده حاکی از آن است که هر لحظه به جمعیت تظاهرکنندگان تهرانی افزوده می شود. بر اساس آخرین گزارشات رسیده به دست ما هم اکنون شمار زیادی از مردم در برابر صدا و سیما تجمع کرده اند همچنین از تهران خبر می رسد که با پایان یافتن ساعت کاری ادارات و سازمان ها هر لحظه بر تعداد مردم و آزادی خواهان اضافه می شود. حضور گسترده نیروهای امنیتی و لباس شخصی در خیابان های انقلاب و آزادی مشهود است. تعداد زیادی از تظاهرکنندگان در مسیر میدان ونک و چهار راه ولیعصر حضور دارند. از سوی دیگر بنا به  گزارشات خبرنگاران ما از تهران نیروهای ضد شورش در میدان پاستور، چهارراه گارگر، آذربایجان حضور دارند. نزدیک به صد و پنحاه مامور نیروی انتظامی در ضلع شرقی میدان انقلاب مستقر شده اند. ماموران شهرداری هم سطلهای زباله را جمع میکنند تا از آتش زدن آنها جلوگیری شود. در عین حال خبرنگار ما در محدوده صدا و سیما گزارش داده است که بخشی از نیروهای سپاه که پادگان آنها در پایین سازمان صدا و سیما قرار دارد، مسئول حفاظت از این سازمان شده اند. گستردگی مسیرهای تظاهرات امروز تمرکز نیروهای امنیتی را برهم ریخته و خودروهای آنان در تمام این مسیرها در حال رفت و آمد هستند. هوای تهران کاملا ابری است و باد نسبتا شدیدی می وزد که از جهاتی به نفع تظاهرکنندگان است و کار نیروهای امنیتی را در پرتاب گاز اشک آور سخت می کند. از میدان انقلاب خبر می رسد که لباس شخصی ها از کتاب فروشی های حوالی دانشگاه تهران می خواهند تا هرچه سریع تر مغازه های خود را تعطیل کنند. در مقابل دانشگاه تهران و دانشگاه شریف تعداد زیادی از خودروهای انتظامی و موتورهای یگان های ضد شورش مستقر شده اند.
15:50◄ بی بی سی به نقل از شاهدان عینی می گوید: "مغازه های شهر سنندج در استان کردستان، بسته است و حضور نیروهای امنیتی در سطح شهر مشاهده می شود."
15:37◄ فعالان حقوق بشر در تهران خبر می دهند که  پهنای باند اینترنت در میادین اصلی شهر به شدت کاهش یافته است و خطوط تلفن همراه با اختلال مواجه شده است. از سویی نیروهای امنیتی با یورش به پاساژ‌های اطراف چهار راه ولیعصر، پاساژ ایرانیان، پاساژ ولیعصر، پاساژ رضا و... اقدام به تعطیلی آن‌ها نموده که موجب محبوس شدن برخی از شهروندان در پاساژ‌ها شده است.
15:23◄ از تهران خبر می رسد که شهرداری اقدام به جمع آوری سطل های زباله در سطح شهر کرده است. معترضین با آتش زدن این سطل‌ها برای خنثی کردن اثر گازهای اشک آور استفاده می کنند.
15:17◄ توئیتر: من مستقیما از میدان ولیعصر گزارش میکنم، میدان ولیعصر شلوغ شده پلیس ضد شورش به سمت جمعیت لحظاتی پیش گاز اشک آور شلیک کرد / تراقیک شدید بین تقاطع مجمهوری و چهراه ولیعصر عدم حرکت اتوبوس ها به سمت چهاراه ولیعصر به علت بسته شدن خط ویژه / شلیک گاز اشک آور بسمت تظاهرکنندگان در میدان ولیعصر
15:10◄ تجمع مردم در برابر صداو سیما؛  جرس: خبرهای رسیده از سطح خیابانهای شهر حاکی است، جمعی از مردم در با تجمع در برابر ساختمان صدا و سیما در خیابان ولی عصر اقدام به سر دادن شعار الله اکبر کرده اند. به گزارش شاهدان عینی مردم در خیابانهای سهرودی، میدان هفت تیر، انقلاب و ولی عصر تجمع کرده و شعار می دهند.
15:10◄ سحام نیوز: برخی از مناطق شهر تهران تجمعاتی آغاز شده است و نیروهای گارد ضد شورش نیز در برخی میادین حضور چشمگیر یافته اند. در محورهای انقلاب، ولی عصر و در میدان 7 تیر و همچنین در خیابان سهروردی تجمعاتی شکل گرفته و مردم شروع به شعار دادن و فریاد الله اکبر هستند. نیروهای نظامی و گارد ضد شورش با دهها دستگاه موتور سیکلت میدان ولی عصر را بسته اند.همچنین خبرهایی مبنی بر تجمعی در حوالی جام جم و فریاد الله اکبر شنیده می شود.
14:55◄ اخبار و گزارشات پراکنده از تهران، حاکی از فضای ملتهب شهر است. خیابانهای شهر به خصوص در مناطق حساس مملو از نیروهای امنیتی است و اخباری مبنی بر شلوغ بودن خیابانهای ولیعصر و سهروردی منتشر شده است.
14:45◄ توئیتر: نیروهای امنیتی و نظامی در اطراف پل گیشا در تهران حضور گسترده‌ای دارند / ساعت 2:10 میدان پاستور نیروهای ضد شورش حضور دارند. چهار راه کارگر آذربایجان نیروهای ضد شورش موتور سوار حضور دارند / میدان پاستور زیر گوش خامنه ای مملو از نیروهای امنیتی شد.
14:2◄ عبدالله شهبازی، مورخ: "به سوی بحرانی بزرگ می رویم." وی در وبلاگ خود امروز نوشت: " امروز در مقطع تاریخی بسیار خطرناک و سرنوشت‌سازی قرار گرفته‌ایم. دیشب به شدت وسوسه شدم که تحلیل خود را از وضع موجود منتشر کنم و هشدار دهم ولی هر چه اندیشیدم دیدم هر آن‌چه بنویسم بی‌اثر خواهد بود. در یک سال اخیر گفتنی‌ها را، در لفافه یا به تصریح، گفته ام. فعلاً میدان‌دار سیاست ایران کانون‌هایی منسجم از اوباش مشکوک هستند، مانند حسینیان و کوچکوف و امثال ایشان، و برخی کودکان سیاسی آلت دست این کانون‌ها. اینان حتی سخنان دلسوزانه علی مطهری را تاب نیاورند و به او پرخاش کردند. به سوی بحرانی بزرگ می‌رویم. امروز شکاف‌هایی ایجاد خواهد شد غیرقابل جبران. تا این لحظه هنوز مجالی هست برای قانونمند کردن ساختار تعارضات سیاسی در ایران؛ ولی اگر حوادثی که حدس می‌زنم در بعد از ظهر و شامگاه رخ دهد، اندک امیدهای باقیمانده نیز، شاید برای همیشه، به باد خواهد رفت. "
14:1◄ توئیتر: به نقل از شاهدان عینی خیابان پاستور در تهران مملو از ماموران ضد شورش است/ نیروها ی ویژه جهت حفاظت از منطقه پاستور و بیت رهبری به سمت این منطقه روان شده اند / به علت احتمال حرکت مردم به سمت منزل موسوی، محله پاستور و بیت رهبری تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفته است.
14:05 ◄ حکومت از ترس اعتراضات مردمی و هراس از خیزش معترضان و از دست دادن کنترل اوضاع، به تهدیدات روزافزون روی آورده است.  اسماعيل كوثری نايب رئيس كميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس از سرکوبگران خواست که با تظاهرات مردمی برخورد کنند. پیش از این نیز وزیر کشور، پاسدار محمد نجار تهدید کرده بود که با تجمعات برخورد خواهد کرد.
14:00 ◄ مهدی کروبی در نامه‌ای به صادق لاریجانی رئیس قوه‌ی قضائیه، خواست تا با نشکیل دادگاهی علنی، حقایق زودتر آشکار شوند. وی در این نامه آورده است: "آسایش و آرامش از مردم منطقه گرفته شده  و استرس و نگرانی برای ساکنین به صورت وحشتناکی بوجود آمده است. من برای آبروی حکومت به شما می گویم که این نوع رفتار از اسلام و جمهوری اسلامی و روحانیت عبور کرده و نگران این جریان بوده و هستم.بنده درخواستی دارم از جنابعالی که به زودی و از طریق قانونی، وعده هایی را که در سخنرانی ها داده اند، عملی گردد و دادگاهی علنی تشکیل گردد تا کیفرخواست و دفاعیات مطرح گردد. باشد که در دادگاهی عادل و علنی، مردم به حقیقت آگاهی یابند.در پایان به عوامل اصلی این محرکات مذبوحانه، اعلام می کنم که به یاری خداوند هیچ گونه تزلزلی در استواری مهدی کروبی در دفاع از حقوق برحق مردم ایران بوجود نخواهد آمد و تا آخرین لحظه در کنار مردم خواهم ماند."
13:50  در آستانه‌ی اعتراضات یک اسفند، یک دیپلمات دیگر رژیم ایران به مردم پیوست. به گزارش کمپین سفارت سبز، «احمد ملکی»، سرکنسول ایران در میلان ایتالیا، روز یکشنبه در اعتراض به سرکوب بیرحمانه‌ی مردم ایران و کشتار مردم بیگناه در 25 بهمن به دست رژیم، از سمت خود استعفا و به صفوف  مخالفین حکومت پیوست.

هیچ نظری موجود نیست: