۱۳۸۸ آبان ۲۸, پنجشنبه

دكتر پوراندرجاني يك روز قبل از مرگش براي استمداد به مجلس رفته بود


در حالي‌كه فرمانده نيروي انتظامي مدعي مي‌شود شهيد رامين پوراندرجاني، پزشك وظيفه بازداشتگاه كهريزك، خودكشي كرده است، آخرين اطلاعات موثق دريافتي توسط خبرنگار سايت نوروز، حاكي از آن است كه مادر رامين پوراندرجاني، قبل از شهادت پسرش با دكتر روح الاميني، پدر شهيد محسن روح الاميني تماس مي گيرد و ضمن بيان اينكه محسن توسط رامين پيش از شهادت مورد معاينه قرار گرفته بود به او مي گويد كه جان پسر من به علت بيان حقايقي در مورد شكنجه و شهادت پسر شما در خطر است." همچنين طبق اطلاع موثق خبرنگار سايت موج سبز آزادي، مرحوم دكتر اندرجاني يك روز قبل از مرگش براي درخواست كمك از جريانات پيش آمده براي استمداد به مجلس رفت و از دكتر صدر رئيس كميسيون بهداشت و درمان و رئيس سازمان نظام پزشكي درخواست كمك كرده بود كه وي حاضر به كمك و حتي شنيدن حرف‌هاي او نشد.

بنا بر اطلاعات دريافتي حبرنگار نوروز، كه براي اولين بار و پس از اطمينان از صحت خبر آنرا افشا نمود، دكتر روح الاميني هم در پاسخ به مادر رامين مي گويد: "شما مي خواهيد من چه كار كنم؟ اگر رضايت بدهم مشكل شما حل مي شود. شما با كساني طرف هستيد كه متهم پرونده هستند نه من". تحليل خبرهاي پس از انتشار خبر شهادت دكتر پوراندرجاني مبين آن است كه نيروي انتظامي و قوه قضائيه در مورد اين خبر بسيار منفعلانه برخورد مي كنند و غير از تكرار ادعاهاي قديمي در مورد برخورد با حوادث كهريزك صحبت هاي جديدي مطرح نمي نمايند.

نوروز پس از انتشار گزارش هاي دريافتي در مورد شهادت دكتر رامين پوراندرجاني و متهم كمودن سردار احمدي مقدم- فرمانده نيروي انتظامي-، سردار رادان- جانشين وي- و سعيد مرتضوي دادستان وقت كل كشور كه به صورت مستقيم در حوادث كهريزك دخالت داشتند، با پاسخي از سوي آنان مواجه نمي شود كه با توجه به سوابق افراد فوق در متهم كردن افراد به جرم هاي خودساخته و ارتباط دادن اكثر حوادث به نيروهاي خارجي امري بسيار بعيد به نظر مي رسد. برخي اطلاعات مبين آن است كه از افراد فوق درخواست شده است در مورد اين پرونده صحبت نكنند تا با موج فشارهاي بيشتري مواجه نگردند. امري كه آنها نيز تاكنون سعي دارند مطابق آن عمل كنند و صحبت هاي زيادي در مورد نقش خود به خصوص در مورد پرونده شهيدرامين پوراندرجاني بيان نكنند.

صحبت هاي فرمانده نيروي انتظامي كه از كشف وصيت نامه شهيد پوراندرجاني و طرح ادعاي خودكشي وي مي گويد از معدود مواردي است كه فرمانده نيروي انتظامي به عنوان عالي ترين مقام اين نيرو به صورت مستقيم مطرح مي كند تا فشارهاي زيادي را كه اين روزها نيروي انتظامي كشور با آن مواجه است كاهش دهد. ادعايي كه به علت طرح اتهاماتي چون دخالت مستقيم وي و جانشينش در اين پرونده غيرقابل باور و ساختگي به نظر مي رسد. به خصوص كه توجه داشته باشيم شهيد رامين قبل از شهادت و طي صحبت تلفني با يكي از دوستانش به او گفته بود كه سه شنبه به تبريز خواهد رفت. براي اثبات دروغين بودن ادعاهاي فرمانده نيروي انتظامي مي توان به دريافت پذيرش از يكي از دانشگاه ها آلماني توسط رامين پوراندرجاني هم اشاره كرد. او قصد داشت جهت ادامه تحصيل و گرفتن تخصص به اين كشور برود.

بنا بر اطلاعات موثق دريافتي خبرنگار موج سبز آزادي نيز، دكتر پوراندرجاني يك روز قبل از مرگ خود براي استمداد در مورد وضعيت پيش آمده و تهديدهاي صورت گرفته به مجلس مراجعه كرده بود. او از دكتر صدر رئيس كميسيون بهداشت و درمان و رئيس سازمان نظام پزشكي درخواست كمك كرده بود اما صدر نه تنها حاضر به كمك به وي نشد بلكه حتي شنيدن حرف‌هاي او را هم نشنيد..

موج سبز آزادي پيش از اين در گزارشي مبسوط ابهاماتي را در مورد مرگ مشكوك رامين پوراندرجاني مطرح كرده بود و سوالاتي را از علي لاريجاني، رياست مجلس و كميته ويژه متشكل از نمايندگان مجلس براي بررسي وضعيت آسيب ديدگان پس از انتخابات مطرح كرده بود كه در اينجا مجددا مطرح مي شود:

1- تاخير طولاني در قرائت گزارش كميته ويژه و عدم برگزاري دادگاه متهمان كهريزك ، به چه علت و با فشار چه اشخاص و نهادهايي بوده است و ارتباط مرگ مرموز دكتر پوراندرجاني با اين تاخيرها و خصوصا متن قرائت نشده گزارش كميته ويژه مجلس چيست؟

2- با توجه به حضور و شهادت دادن دكتر پوراندرجاني در جلسه كميسيون امنيت ملي و كميته ويژه و با توجه به اينكه بارها اين مرحوم قبل از مرگ نسبت به عدم امنيت جاني خود هشدار داده بود، چرا از وي محافظت نشد و او همچنان در اختيار نيروي انتظامي كه مقامات عالي آن از متهمان اصلي پرونده جنايات كهريزك هستند، قرار داشت تا شب هنگام، در سن 26 سالگي و در خواب سكته داده شود يا شهادت وي خودكشي تلقي گردد؟

3- در حالي كه خانواده اين مرحوم ساكن تبريز هستند و او نيز در نهايت در تبريز دفن شده است، علت برگزاري مراسم تغسيل و تكفين در تهران چه بوده است؟

4- علت مخالفت مقامات امنيتي با كالبدشكافي جنازه وي توسط پزشكان مستقل كه از حقوق مسلم خانواده متوفي بوده است چيست؟

5- اگر دكتر پوراندرجاني به مرگ طبيعي فوت شده است و يا خودكشي كرده است به چه دليل مراسم ترحيم وي با حضور نيروهاي امنيتي و در شرايطي غيرعادي برگزار شده است به طوري ‌كه حتي دوستان نزديك آن مرحوم هم جرات حضور در مراسم تدفين را پيدا نكرده‌اند؟

6- ارتباط مرگ پرابهام دكتر رامين پوراندرجاني با متهمان اصلي جنايات شكنجه‌گاه كهريزك و به طور مشخص احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي، رادان جانشين فرمانده اين نيرو و مسئول بازداشتگاه كهريزك و سعيد مرتضوي دادستان وقت تهران كه متهمان با دستور وي و معاونانش قاضي حداد و قاضي حيدري فر به كهريزك منتقل شده اند ،چيست؟ (اطلاعات ارائه شده توسط نوروز مبين آن است كه شخص احمدرضا رادان، جانشين فرمانده نيروي انتظامي بارها رامين را مورد تهديد قرار داده و دستور به سكوت او داده بود)

7- آيا شباهت عجيب نحوه اعلام شدن مرگ اين جوان ۲۶ ساله يعني ايست قلبي در هنگام خواب با قتل‌هاي سياسي در سال‌هاي گذشته، سوال برانگيز نيست؟

هیچ نظری موجود نیست: